آشنایی با گیاهانی که برای کاهش وزن و چربی سوزی مفید هستند
عطاری ها پر از گیاهان و ادویه ها هستن، از فلفل سیاه گرفته تا زردچوبه های عجیب و غریب!

علاوه بر فواید شگفت انگیزیشون ، گیاهان و ادویه ها طعم و عطر خاصی به غذاها اضافه میکنن. تحقیقات نشون دادن که اونا پتانسیل افزایش سوخت و ساز و احساس سیری، کنترل وزن و بهبود کیفیت کلی یه رژیم غذایی رو دارن.

پس سفره تون رو با این ادویه ها آراسته کرده و به کاهش وزن مورد نظرتون برسین. دکتر شیلپا متیال (متخصص تغذیه) لیستی از ده گیاه هم در دسترس هستن و هم برای کاهش وزن مفیدن باهامون به اشتراک میذاره.

10 ادویه مخصوص کاهش وزن!




دارچین یکی از بهترین گیاهان برای کاهش وزنه، چون باعث ثبات سطح قند خون شده و شما رو مدت طولانی تری سیر نگه میداره، همچنین درد گرسنگی رو کاهش داده و چربی ها رو سریع تر میسوزونه.
زنجبیل برای پاکسازی بدن خیلی عالیه. این گیاه مواد غذایی که روند سوخت و ساز در سیستم گوارش رو کند میکنن حذف کرده و از ذخیره چربی ها در بدن و افزایش وزن پیشگیری میکنه.
هل به افزایش سوخت و ساز کمک کرده و توانایی بدن رو برای سوزوندن چربی ها بهبود میده.
زردچوبه خواصی برای کاهش وزن داره. اون به کاهش تشکیل بافت چربی کمک کرده و چربی کلی بدن رو پایین میاره و از افزایش وزن پیشگیری میکنه.
آکای بری (Acai Berry). تحقیقات نشون دادن که عصاره آکای بری یا پودر خشک شده ی اون میتونه به طور موثری وزن رو کم کنه. اون به پیشگیری از ساخت چربی در بدن کمک میکنه.
برگ گزنه بسیار مغذیه بوده و پر از آنتی اکسیدان و ویتامین های C و A است. این گیاه به پاکسازی خون و سوزوندن چربی ها کمک میکنه.
گوارانا خواص ادرار آور داره و به کاهش وزن کمک میکنه. همچنین باعث تحریک سیستم عصبی شده و نمیذاره به خاطر احساسات ناشی از استرس یا تنش به پرخوری رو بیارین.
فلفل قرمز حاوی ترکیباتی به نام کپسایسین است که به سوزوندن چربی ها و سرکوب احساس گرسنگی کمک میکنه. طبق تحقیقی که توسط دانشگاه Prudue در این زمینه انجام شده، فلفل قرمز در کاهش وزن موثره چون سوخت و ساز رو افزایش داده و باعث میشه بدنتون بیشتر کالری بسوزونه.
زیره به بهبود روند هضم و تولید انرژی کمک میکنه. دانه زیره همچنین در افزایش سطح ایمنی بدن موثره.
جینسینگ به افزایش سطح انرژی کمک کرده و سرعت سوخت و ساز رو بالا میبره.