آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان می شود؟

جواب مسایقه پیامکی خندوانه



آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان می شود؟

1- بله

2- خیر

با ارسال گزینه مورد نظر تا ساعت 6 عصر فردا به شماره 30500 در این مسابقه شرکت کنید.

برای مشاهده جواب صحیح به ادامه مطلب بروید ...



گزینه 2 صحیح است




آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟


پوسیدگی دندان,پوسیدگی دندان در کودکان,قطره آهن

ترکیبات قطره آهن کودکان به‌گونه‌ای‌ است که هنگام برخورد با دندانها موجب تیرگی آنها می‌شود اما باعث پوسیدگی نمی‌شود.

دکتر باقی متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: والدین تصور می‌کنند بر اثر استفاده از قطره آهن دندان کودکشان پوسیده شده است در صورتی که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که قطره آهن باعث پوسیدگی شود.

وی افزود: پوسیدگی دندان در کودکانی اتفاق می‌افتد که بهداشت دهان ودندان آنها توسط والدین رعایت نمی‌شود و یا از میان وعده‌های پوسیدگی زا مانند چیپس، پفک،کیک و بیسکویت به صورت متناوب استفاده می‌کنند.

باقی اضافه کرد: قطره آهن ترکیبی است که از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی طبق نظر دکتر تجویز می‌شود چون تا قبل از آن بوسیله شیر مادر تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه به محض رویش دندان های کودک باید تمیز کردن آنها توسط والدین شروع شود، گفت: والدین از حدود ۶ ماهگی با گاز استریل مرطوب یا مسواک نرم مناسب کودک بدون استفاده از خمیردندان شروع به مسواک زدن دندان فرزند خود کنند.

پوسیدگی دندان,پوسیدگی دندان در کودکان,قطره آهن

باقی بیان داشت: والدین دندان کودکان خود را از یک تا سه سالگی با مسواک بدون خمیردندان تمیز نمایند و از ۳ تا ۶ سالگی از مسواک و خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده کنند.

وی با تأکید به اینکه قطره آهن موجب پوسیدگی دندانها نمی‌شود تصریح کرد: برخی از دندانهای شیری تا حدود ۱۲ سالگی باقی می‌مانند و در صورت پوسیده شدن هر چه سریعتر باید مورد درمان قرار گیرند.

این متخصص دندانپزشکی کودکان خاطر نشان کرد: کودکان باید شیر به ‌ویژه شیر مادر را تا دو سالگی و موادی که حاوی آهن هستند مانند حبوبات، گوشت، زرده تخم مرغ و مواد مکمل آهن دار را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه قطره آهن موجب تیرگی دندانهای سالم می شود تصریح کرد: برای جلوگیری از تغییر رنگ دندانها موقع مصرف قطره آهن باید قطره عقب دهان ریخته شود و سپس با آب به کودک در فرو بردن آن کمک کنند و بعد از آن دندانها به دقت تمیز شود.

باقی تاکیدکرد: والدین باید مراقب باشند در صورتی که کودکشان شیر خشک مصرف می‌کنند قطره آهن را در شیشه شیر ریخته نریزند و برای اینکه قطره را راحت‌تر به فرزندشان بدهند آن را با یک قاشق آب میوه به نوزادشان بدهند.

وی دلیل اینکه قطره آهن را با آبمیوه به کودکشان بخورانند گفت: این کار باعث می‌شود طعم تلخ آهن احساس نشود، ویتامین C موجود در آب میوه‌ها باعث جذب بیشتر آهن در معده و تغییر رنگ کمتر دندانها می‌شود.

مکمل آهن ترکیبی مهم در ساختار هموگلبین گلبولهای قرمز خون می‌باشد که نقش اکسیژن‌رسانی را بر عهده دارد و در صورت کمبود آهن در بدن باعث کاهش رشد طبیعی (قد وزن)، بهره‌هوشی، قدرت یادگیری، قدرت مقاومت بدن در برابر بیماریها می‌شود و خستگی زودرس، احساس ضعف و بی حالی و کم اشتهایی از دیگر عوارض آن می‌باشد.









    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ - بیتوته

    www.beytoote.com/baby/.../recite1-surah-sleeping.ht...
    Translate this page
    قطره آهن خواص قطره آهن خاصیت قطره آهن,پوسیدگی دندان,پوسیدگی دندان در کودکان,تاثیر قطره آهن رویدندانها,علت پوسیدگی دندانهای کودک.

    چرا قطره آهن دندانهای بچه ها را سیاه می کند؟ - بیتوته

    www.beytoote.com/baby/.../baby-drop-iron.html
    Translate this page
    چون قطره آهن حاوی یونی رنگی است که می‌تواند در بزاق حل شود و با رسوب و جذب سطحی روی دندان باعث ایجاد رنگ قهوه‌ای یا سیاه در دندان شود. آیا این قطره باعث پوسیدگی ...

    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ - IHBgroup

    ihbgroup.ir/Pages/Page-760.aspx
    Translate this page
    دکتر باقی متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: والدین تصور می‌کنند بر اثر استفاده از قطره آهن دندان کودکشان پوسیدهشده است در صورتی که هیچ دلیل علمی وجود ندارد ...

    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ | ترکیبات قطره آهن

    www.ghatreh.com/.../آیا-قطره-آهن-باعث-پوسیدگی-دند...
    Translate this page
    Jan 10, 2014 - ترکیبات قطره آهن کودکان به گونه ای است که هنگام برخورد با دندانها موجب تیرگی آنها می شوداما باعث پوسیدگی نمی ش.

    آیا قطره آهن دندان کودکان را سیاه می‌کند؟ | دندانه

    www.dandane.ir/قطره-آهن-دندان-سیاه-نمیکند/
    Translate this page
    Aug 12, 2013 - گاهی این تغییر رنگ دندان‌ها باعث نگرانی والدین می‌شود و ممکن است به نادرست مصرف قطره آهن را به عنوان مسبب پوسیدگی دندان کودکانشان بدانند اما ...

    علت سیاهی دندان نوزاد - درمان سیاهی دندان نوزاد بعد از قطره آهن

    www.yeknet.ir/.../علت-سیاهی-دندان-نوزاد-درمان-سیاهی-...
    Translate this page
    Jan 28, 2015 - اگر قطره آهن باعث ایجاد لکه در دندان های کودک نوپای شما شده است میتوانید با دکتر خود برای استفاده از ... آیا این قطره باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟

    آیا قطره آهن دندان‌های فرزند را خراب می‌کند؟ - الو دکتر

    www.alodoctor.ir/.../آیا-قطره-آهن-دندان-های-فرزند-را-خ...
    Translate this page
    قطره آهن عامل پوسیدگی نیست. ... آیا قطره آهن دندان‌های فرزند را خراب می‌کند؟ قطره آهن دارای ... بعد از رویشدندان‌ها این عادت باعث پوسیده شدن دندان‌های کودک شما می‌شود.

    قطره آهن، فقط دندانهای شیری پوسیده را سیاه می‌کند - فارس

    www.farsnews.com/newstext.php?...
    Translate this page
    Fars News Agency
    Feb 11, 2013 - قطره آهن، فقط دندانهای شیری پوسیده را سیاه می‌کند. ... دندان تمیز نشود،موجب پوسیدگی دندان می‌شود‌ و قطره آهن نیز فقط دندانهای پوسیده را سیاه می‌کند. ... وجود می‌آورد و باعث ایجاد مشکل در جایگیری درستدندان‌های دائمی می‌شوند. ... یحیی برادران در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه آیا قطره آهن در پوسیدگی و سیاه شدن دندان‌ها ...

    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندانها می شود؟ - وب سایت

    www.drsaleki.com/.../حکایت-قطره-آهن-و-دندانهای-شیر...
    Translate this page
    Jan 28, 2015 - آیا قطره آهن باعث خرابی دندانها می شود؟ آیا می توانم به خاطر جلوگیری از تغییر رنگ دندانها، دادن قطره آهن به کودکم را قطع نمایم؟ با دادن شیر مادر به کودک ...

    جام جم آنلاین-شیرخوردن ‌شبانه به دندان‌های کودک آسیب می‌زند

    www.jamejamonline.ir/.../1079022807373507936
    Translate this page
    Jun 12, 2013 - آیا می دانستید حتی شیرخواران تازه دندان درآورده هم دچار پوسیدگی دندان می شوند. ... شیر دادن شبانه به کودک است که با رویش دندان ها باعث تغییررنگ آنها می شود. بیشتر افراد این تغییررنگ را به قطره آهننسبت می دهند، اما با این که قطره ...

    قطره آهن - شمسه

    shamsehplus.ir/tag/قطره-آهن/
    Translate this page
    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ مجموعه: بچه های سالم. پوسیدگی دندان,پوسیدگی دندان در کودکان,قطره آهن. ترکیبات قطره آهن کودکان به‌گونه‌ای‌ است که هنگام ...

    برچسب ها - قطره آهن - شفاف

    shafaf.ir/fa/tag/1/قطره%20آهن
    Translate this page
    آهن سیاه می شود زودتر از دیگران در معرض پوسیدگی... دندان کودکانی که ... قطره آهن باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟ ... بر اینکه آیا قطره آهن در پوسیدگی و سیاه شدن... اما باید ...

    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ - آکا - روزنامه ،سلامت

    www.akairan.com/koodak/bimari/201452533448.html
    Translate this page
    Aug 15, 2015 - قطره آهن خواص قطره آهن خاصیت قطره آهن,پوسیدگی دندان,پوسیدگی دندان در کودکان,تاثیرقطره آهن روی دندانها,علت پوسیدگی دندانهای کودک,بیماری های ...

    قطره آهن - روزنامه ،سلامت

    www.akairan.com/koodak/tag/قطره%20آهن/
    Translate this page
    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان میشود ؟ ترکیبات قطره آهن کودکان به‌گونه‌ای‌ است که هنگام برخورد با دندانهاموجب تیرگی آنها می‌شود اما باعث پوسیدگی نمی‌شود.

    قطره آهن برای دندان کودکان ضرر دارد؟ - مجتمع آموزشی پرورشی ...

    www.hesabibisetoon.blogfa.com/post/9
    Translate this page
    با رسوب و جذب سطحی روی دندان باعث ایجاد رنگ قهوه‌ای یا سیاه در دندان شود. آیا این قطره باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟ نه! دلیل اصلی پوسیدگی دندان، باکتری است که ...

    از شیردهی شبانه مادران تا پوسیدگی دندان شیری کودکان ...

    www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
    Translate this page
    Feb 21, 2012 - شیردهی شبانه باعث پوسیدگی دندان های فرزندم شد ... به عنوان نمونه آیا واقعا او نیاز دارد و گرسنه می شود؟ .... بسیاری از والدین تغییر رنگ ناشی از پوسیدگی را با تغییر رنگ ناشی از مصرف قطره آهن میدانند و تصور می کنند قطره آهن ...

    فلوراید درمانی باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های کودک می‌شود

    mardomsalari.com/template1/News.aspx?NID=147867
    Translate this page
    Oct 4, 2012 - پوسیدگی دندان که منجر به فساد و کرم خوردگی دندان می‌شود مشکل بیشتر کودکان و همینطور ممکن است ... آیا قطره آهن برروی دندان کودکان تاثیری ‌دارد؟

    پاسخ به سوالات دهان و دندان(1) - مادربانو

    madarbanoo.com/2053/پاسخ-به-سوالات-دهان-و-دندان1/
    Translate this page
    Feb 15, 2013 - آروشا: سیاهی های ناشی از قطره آهن رو چگونه از دندانهای کودکم از بین ببرم؟؟؟ پاسخ: پیشگیری از ... و همچنین آیا میتونم کاری کنم که بقیه دندونا که درمیاد کج نشه؟ ... پوسیدگی باعث اختلال در روند تغذیه ای کودک و اختلال در رشد او می شود.

    آیا مصرف قطره آهن برای کودک موجب پوسیدگی دندانش می شود؟

    www.webgardha.com/.../آیا-مصرف-قطره-آهن-برای-کود...
    Translate this page
    Jun 28, 2015 - جلوگیری از تغییر رنگ دندان کودک بر اثر استفاده از قطره آهن آیا مصرف قطره آهن برای کودک موجب پوسیدگی دندانش می شود؟ والدین باید مراقب باشند ...

    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان کودک می شود | بیا تو جک و خنده

    www.melive.ir/.../آیا-قطره-آهن-باعث-پوسیدگی-دندان-...
    Translate this page
    یک دقیقه شما و فرزندتان در رستوران نشسته اید و خوشحال در حال غذا خوردن هستید اما یک دقیقه بعد، ناگهان کودک ناله می کند و با تمام وجود جیغ می کشد که مثلا نی نوشابه ...

    سایت دندانپزشکی دکتر احسان صادقی نژاد: کودکان - ایمپلنت

    www.dr-sadeghi.com/page.php?10
    Translate this page
    زیرا قند توسط باکتری‌های دهان تبدیل به اسید شده و باعث پوسیدگی دندان می‌شود. ... الف-قطره آهن فقط باعث ایجاد لکه‌های تیره روی دندان می‌شود و به هیچ‌وجه عامل پوسیدگی نیست. .... آیا عادت مکیدن پستانک گول زن بی خطرتر از مکیدن انگشت می باشد؟

    آیا بین قطره آهن و پوسیدگی دندان‌ها رابطه وجود دارد؟

    www.yjc.ir › علمی پزشکی  بهداشت و درمان
    Translate this page
    اولیا توجه داشته باشند که قطره آهن سبب پوسیدگی دندان فرزندتان نمی‌شود اما سبب ... لذا توصیه می‌شود: استفاده ازقطره آهن به صورت محلول در مقدار مناسبی از آب آشامیدنی یا ... بلافاصله بعد از مصرف داروی قطره آهن باعثجلوگیری از عوارض دندانی آن می‌شود.

    قطره ی آهن و تغییر رنگ دندان کودک - مــدرســـه ی مــامــان هـا

    mamanschool.niniweblog.com/post135.php
    Translate this page
    اما آیا راهی وجود دارد که دندان های کودک ما با مصرف قطره ی آهن تغییر رنگ ندهد؟ ... و این تصور نادرست ایجادمی‌شود که مصرف قطره آهن باعث پوسیدگی دندان شده است. در حالی ...

    آیا قطره آهن دندان کودکان را سیاه می کند؟

    www.khorasannews.com/PrintOnlineNews.aspx?id...
    Translate this page
    Dec 27, 2013 - آیا قطره آهن دندان کودکان را سیاه می کند؟ ... را توسط فرزند خود محدود می کنند، درحالی که مطالعات نشان داده قطره آهن نه تنها باعث پوسیده شدن دندان ها نمی شود، ... ترکیب قطره آهن که برای کودکان کم سن تجویز می شود عمدتا فروس سولفات است.

    تغییر رنگ دندانها در اثر مصرف قطره آهن - مجله پزشکی دکتر سلام

    www.hidoctor.ir/8294_تغییر-رنگ-دندانها-در-اثر-مص...
    Translate this page
    Nov 3, 2013 - ترکیب قطره آهن که برای کودکان کم سن تر تجویز می شود، عمدتا فروس ... که مطالعات نشان دادهقطره آهن نه تنها باعث پوسیده شدن دندانها نمی شود، بلکه ...

    گروه درمانی بتاطب | قطره آهن

    betateb.ir/~betatebi/?page_id=315
    Translate this page
    چون قطره آهن حاوی یونی رنگی است که می‌تواند در بزاق حل شود و با رسوب و جذب سطحی روی دندان باعث ایجاد رنگ قهوه‌ای یا ... آیا این قطره باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟ نه!

    می خواهید کودکتان زودتر دندان دربیاید؟ - بازگشت

    www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=48047...
    Translate this page
    Sep 10, 2011 - گاز گرفتن باعث می‌شود لثه روی دندان زودتر کنار برود و دندان سریع‌تر بیرون بیاید و ... به عبارتی آهن موجود در قطره آهن سبب خرابی دندان نمی‌شود بلکه شیرینی قطره و ... سلامت: آیا شیرینی شیر هم می‌تواندباعث پوسیدگی دندان‌ها شود؟

    مشاهده - شرح سوال و جواب - نی نی سایت

    clinic.ninisite.com/users/qathread.aspx?qid...
    Translate this page
    Nov 1, 2014 - سلام دخترم 20 ماهشه تمام دندانهایش به خاطر ئائن قطره ی آهن سیاه شده یکی از دندانهایش پوسیده آیا قطره ی آهن باعث پوسیدگی دندانهایش میشود ؟؟ میتوانم ...

    [DOC]Download (13kB) - qums

    eprints.qums.ac.ir/2374/1/Ghatre%20Ahan.docx
    Translate this page
    by موسی خانی - ‎2015
    والدین، برای دادن قطره آهن به کودک، حساس باشند. گفتگو، رمضان ... چرا والدین از دادن قطره آهن به کودک خود پرهیز می کنند؟ ... آیا این قطره باعث پوسیدگی دندان‌ها هم می‌شود؟

    آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان می شود ؟ | وب سایت خبری دادمردان

    dadmardan.ir/آیا-قطره-آهن-باعث-پوسیدگی-دندان-می-ش... - Translate this page
    May 22, 2014 - به گزارش دادمردان،. دکتر باقی متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: والدین تصور می کنند بر اثر استفاده از قطره آهن دندان کودکشان پوسیده شده است ...